dilluns, 14 de febrer del 2011

Una nit d'alcohol a la borsa



M'acostava a La Bolsa, un local que m'havien comentat que tenia una particularitat. La variació dels preus. Des de fora semblava la típica taverna anglesa i així era però, tal i com m'havien dit, amb la seva diferència particular.

Després de fer una petita valoració externa, hi vaig entrar. Només fer-ho, em va venir una embriagadora olor a cervesa que em va fer pensar que hi hauria un munt de gent. Però no, l'olor hi era sempre. Era un dimecres, feien futbol i només hi havia dos petits grups de gent concentrats al cantó de la barra. Allò no era un bon senyal així que vaig decidir marxar i tornar en un altre moment.

I així va ser. El divendres següent em vaig plantar una altra vegada davant aquell bar. Aquest cop fora s'hi veia més moviment. La llei antitabac ajuda a veure l'ambient dels locals abans d'entrar-hi. Un cop dins, vaig veure que no tenia res a veure amb el dimecres anterior. Aquest cop les taules del fons del local eren plenes i el passadís al costat de la barra era de difícil accés. Tot i la dificultat de moure's dins el local vaig poder observar la seva decoració. Això sí, no abans d'aconseguir una cervesa. Aquestes totes eren d'importació i donaven petits plats amb crispetes o patates xips però sortien cares.

Un cop tot a lloc vaig observar que era tot ben igual a les tavernes angleses, decorat de fusta i amb anuncis de cerveses, però amb una diferència. Al llarg de la barra hi penjaven pantalles d'ordinador amb els preus de les diferents begudes. Tot i la immobilitat dels preus el primer dia, vaig observar que el divendres no era igual.

Cada cop que un grup demanava cerveses el preu d'aquestes pujava. A més, l'aparença de la pantalla era com la de la borsa. Unes fletxes marcaven l'últim moviment del preu. Si havia baixat eren verdes i senyalant cap a baix i, al contrari, vermelles i cap amunt. Tot i això la pantalla no era l'únic element característic del bar. Tal i com també hauríem trobat a la borsa, al final del bar hi havia un rètol lluminós. La única diferència entre el bar i la borsa de veritat era el missatge d'aquest: "La bolsa donde el valor eres tu".

La Bolsa
Tuset, 17 Barcelona

932 02 26 35


De Dilluns a Dijous: 8:00 (matí) a 2:30 (matinada)
Divendres: 8:00 (matí) a 3:00 (matinada)
Dissabtes: 19:00 a 3:00 (matinada)
Diumenge: 18:00 a 2:30 (matinada)

Lluís Chamorro Torrent

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada